JSM

Heeej, jag har ju inte bloggat så mycket i helgen men det är ju för att jag inte varit hemma. Jag har ju kollat på mina tjejor.

KVALDAGEN! 
Det hela började med resa ner till Lund där vi sedan såg deras förträning, den var bra och sen kom tävlingen igång. Tjejerna körde väldigt bra hopp, lite otakt i början på friståendet men ändå väldigt bra sen kom matta med två missar. Ett fel blev det i lika varvet och ett stegringrsfel. I och med att mina tjejor tävlade i pool 2 så var det en pool kvar då det i kvalet var ungefär 40 lag som var uppdelade i 3 pooler. Innan den tredje poolen började låg tjejorna trea och hade enligt mig en stor chans att ta sig till final. De var enligt mig 6 vassa lag i pool 3 men då poolen började så var det genast ett eller två av dom lagen som tappade och mina hopp om deras finalplats blev större. Då det blivit ganska många fall för både de lagen som jag trodde kunde slå dem och de andra så var det bara två lag som lyckades slå vår slutpoäng i kvalet. Detta la oss på en femte plats och en klar finalplats då det var 8 av ca: 40 lag som gick vidare till finalen dagen efter.
Poängen på kvaldagen:
Matta:7,65
Hopp:8,4
Fristående:8,85


FINALDAGEN!
Det blev en resa til Lund idag igen för att kolla på finalen, det var ju inget jag ville missa. Vi kom dit och hann se lite av förträningen. Det såg väldigt bra ut och snart var det dags för tävlningsstart. Vi visste ju att de "topp-lag" som missat igår och tagit sig vidare kunde bli farliga idag då de kunde sätta varven de missat dagen innan. Tjejerna började med fristående och det var grymt bra. Sen så var det dags för hopp, lika varvet var jättebra sen så var det en liten miss på andra varvet och resten satt kanon. Sen var det dags för matta och med några ytterst små fel så var tjejerna färdig tävlade. När tjejerna kom in på golvet så visste man bara två poäng av varje lag och det lite nervöst att sitta på läktaren och vänta. Tjejerna kom tyvärr inte på pallplats men de kom 4 och är nu fjärde bästa svenska laget på junior nivå och det är grymt bra.
Ett stort grattis till Örebro lag 4, Höganäs och STG som knep de tre medaljerna.
Poäng finaldagen:
Matta:8,15
Hopp:8,1
Fristående: 8,95

Grymt bra tjejer, ni är bara så bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0